Follower kesayangan

Monday, May 24, 2010

Jalan2 di Cameroon H.

Tarikh : 8 & 9 Mei 2010
Tempat : Cameroon Highland
Teman bersama : My darlink Mak De

Saya sangat happy bila mak De sms ajak join dia kursus kat Cameroon Highland. Tapi bila saya tahu saya pon turut serta dlm kursus tu.. mmmm jd mcm terencat je perasaan…. Huhuhuhu…. Bukan bos saya x baik.. dia seorang yang baik dan lemah lembut… Cuma rasa kurang selesa SAHAJA..

Hari Jumaat saya ambil cuti… Tapi pagi itu singgah juga sekejap di office membereskan keje2 yg perlu disiapkan. Tengah hari… saya n d geng – D bomb, Peg 44, Peg Sains meraikan Peg Sains utk kali terakhir kat Resepi Rahsie.

MENU :
Chiken Cordon bleu – So yummmmmmmmmyyyyyy……

Kali terakhir utk kami mkn bersama begini.. huhuhuhu… Rasa sedih Peg Sains memberi kata2 terakhir perpisahan… Mata ni dah mcm paip bocor.. huhuhu nasib sempat kaver.

Kami bertolak lebih kurang pkl 3 lebih. Singgah di Tapah.... Tiba semasa remang2 senja di Heritage Hotel, Tanah Rata..... kami disambut dengan bau hapak karpet hotel. huhuhuhu sudah duduk free msh byk songeh pula.... Oh ya, sebab saya bukan peserta, utk merasai kenikmatan makanan yg disajikan hotel, saya telah membayar RM140 untuk mkn (mmmm makcik byrkan untuk saya RM100 saya cuma byr RM40). Sampai di bilik, lampu hotel buat hal.. dan x mau menyala... Dan bilik kami satu2nya yg x de balcony.. mengadap bucu atap bahagian lobby.... Bila saya telefon receptionist... jwpan yg saya dpt “cube cik masukkan apa2 kat tempat masuk kunci tu supaya dia ketat”... mmmmm tak ada insiatif nak membantu langsung... apelah salahnya dia minta sesiapa datang membantu.... Puas saya masukkan kertas... lampu masih x menyala. Hari semakin gelap.....Kali ke-2 telefon receptionist... alhamdulillah budak lelaki yg angkat telefon terus dtg ke bilik dan membantu...

Malam itu mkn di Hotel – Buffet

MENU (yg sy mkn) :
oh saya dah tak ingat mkn apa... saya cuma mkn sedikit shj kerana mknan x sedap.

Sesi kursus mlm itu dibatalkan, jadi kami ramai2 menuju ke Pasar Malam Brinchang... hehehe... Rambang mata tengok strawberi!!! Ada strawbery segar, strawbery kering, bantal strawbery, baju strawbery, beg strawbery bla bla bla bla......

Pasar Malam Brincang :

MENU :
1. Strawbery coklat + whipecream = marvellous!!!!!!!! (boleh perasan cam ct nurhaliza jap).. saya beli satu2 nya gerai melayu yg sy perasan menjual coklat strawberry… so yummmy.. Starwbery die sgt special sebab di tambah dengan whipecream yg lazat. Makanan ini berjaya mengubat kekecewaan mkn mlm di hotel.
2. mm.. o tu je yg saya mkn…
Saya sempat beli jus strawbery untuk family tercinte


Pagi Sabtu, kami breakfast di hotel.

MENU : Nasi lemak – x sedap...

Saya cuma duduk2 santai dalam hotel.. teringat kata pekerja hotel ms mula2 register ada channel AXN, tp dah puas tekan2.. msh x jumpe channel AXN. Tv takde cerite best nak ditonton..- keciwa lagi..

MENU mkn tgh hari :
1. Mmmm lupe lagi… tp yg saya pasti.. mknan kureng sedap…

Saya terserempak dengan boss saya semasa mkn tengah hari… dan saya telah di minta untuk sertai kursus… Tapi saya pon bukan buat apa2 kat bilik… nak jln2 pon jauh dari Brinchang… tapi dlm hati Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa…………………. Rosak rancangan saya untuk berlibur !!!!! Saya dah plan nak ajak driver ronda2!!!!

Saya pon dengan blur2 join kursus tersebut. Kursus tu sebenarnya mengenai Training and Analysis… Peserta telah dibahagikan kpd beberapa kumpulan mengikut gred gaji… Kami dikehendaki berbincang mengenai training yang patut diikuti oleh staf berdasarkan skop kerja setiap staf…. Lebih kurang pkl 5 ptg kami tamat. Petang itu kami sempat sekali lagi ke Pasar Malam Brincang… Kali ini saya beli 2 bekas strawberry kering (utk opis dan family yg tercinta), sepeket gule2 strawbery, jus strawbery utk si dia, key chain dan bookmark utk dinda2ku............. Beli ala kadar shj krn gaji belum masok lagi dan dengan harapan esok boleh beli lagi skit on d way balik...

MENU malam :
1. Steamboat.... rasanya boleh tahan.. Cuma sup Tom yam agak masin... saya duduk satu meja dengan bos saya (yg dtg bersama 2 org anaknya)... nyum nyum..

Malam – sambung kursus

MENU breakfast :
1. Bubur nasi
2. Mee goreng

MENU teabreak : Sandwich dan popia

Habis kursus tengah hari, kami terus berkemas2 untuk pulang.... Pihak hotel pulangkan balik RM20… menjadikan kos mkn di hotel Cuma RM120. On d way balik.. saya sempat singgah untuk beli strawbery kering lagi untuk housemate dan die... + coklat strawbery untuk diri sendiri dan bonda sempena mother’s day. Itu saja yg dpt beli..

Pulang.....Mmm ada rezki saya akan bercuti2 lagi ke sana... memang x rugi. X dapat bergambar kerana dah misplace camera kesayangan ku.. dah puas cari tapi x jumpa...

*coklat strawbery itu sedapla.

No comments:

Post a Comment