Follower kesayangan

Sunday, July 14, 2013

Apa nasib esok?


korang tahu x apa maksud PSH?
PSH tu singkatan pada
Pekerja Sambilan Harian
dimana gaji dibyr mengikut hari bekerja
a.k.a
kerja saya
oh ye sebelum ni post kami ialah pegawai penyelidik sambilan
tp dah ditukar jd PSH.

Bermula dr Jun 2006
hingga sekrg
dah 7 tahun bekerja sebagai sambilan. 
Lamak gak tu kan
dah byk org yg keluar dan masuk
tp x tahu apesal sy masih di sini
Daripada kontrak setahun
berganti menjadi 6 bulan
berganti menjadi 3 bulan
pernah 2 bulan kontrak x disambung
pernah juga 2 minggu.
tp bersyukur sgt 
krn kat sini lah tempat mencari rezki selama 7 thn.
Alhamdulillah :)

Sebenarnya
esok sy x perlu pergi kerja sbb
kontrak terakhir telah tamat pada 14 Jun
esok bos akan bermeeting dgn pengarah dan dorang akan decide nak sambung ke x.
Jadi keputusannya tggu jelah esok.
kuang kuang kuang
tp esok nak pg jugak sbb kne siapkan kerja..hmmm..
lgpon rindu kat office

happy? biase je
sedih? biase je
7 thn dah

Sy redha kalau sambung..
rezki masih di sni
syukur
msh ada jodoh dgn geng2 office tersyg.

Dan
sy redha juga kalau x sambung
rezki berada di tempat lain.
boleh fokus master
boleh fokus wed prep.
pastu
boleh jd istri solehah a.k.a surirumah
:P

2 comments:

  1. acaner? dapat sambung balik kije? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kontrak sambung start 16 hb.. :)

      Delete