Follower kesayangan

Wednesday, September 18, 2013

Satu utk engkau.. satu utk aku...

Assalammualaikum

Semoga hari khamis ni semua org makin ceria..
maklum saje lagi tggal 1 hari je dah cuti semula

mcm sy ITJJ (Istri terbiar jarak jauh)  ni smlm dah beli tiket
ye ah takut nanti dah x de tiket..
naya jer.. huhuhu

smlm abh angkut adiah yg kiteorg ltk bwh tangga
die tolong susunkan dalam bilik
katanya bwh tangga tu nampak sesak
jadi alih kat bilik atas

Teringat dulu masa bebudak opis tanya nak adiah apa
pening giler nak pkir
sbb kiteorg x de plan nak dok mana lagi
kalau org yg mmg confirm dok umah sewe sng skit
boleh buat list A-Z perkakasan rumah
ni kalau mmg dok kat umah mak bapak yg dah lengkap dan PENUH
x tahu dah nak minta apa..
sbb x tahu nak letak kat mana dan nak guna kat rumah mana

Mlm td dok merenung adiah yg dah susun

Hadiah semasa kenduri di Bangi
suke suke suke~

Alhamdulillah atas pemberian
tp baru guna 2 hadiah
1. telekung pemberian nenek saudara dok kat Pahang. suker sgt dgn telkung tu.. simple, tebal tapi x panas. jadi x nampak leher walaupun x nak pakai anak tudung.
2. Set bantal dari bebudak opis.. bolster je syg nak guna lagi. huhu... syg giler  nak pakai sbnrnya hadiah2 ni.. tp sy sgt suke kalau org guna pemberian sy. Jadi sy akan gunakan semua hadiah yg sy terima dgn bersungguh k.. :)

Since x tahu bila dpt dok rumah sendiri
jadi terfikir nanti nak listkan hadiah
utk di 'agih'kan secara adil dan saksama 
ke rumah mak sana dan mak sini utk digunakan.
hmmmmm
ke nak kene buat mcm citer Nujum Pak Belalang
'satu untuk engkau satu untuk aku'
'satu untuk mak kau satu utk mak aku'
:P

*****
Bila dah kawen ni
ibu kite bukan lagi menjadi ranking teratas 
(selain ALLAH dan Rasul)
Suami dah no 1
No. 2 dah Mak Mertua
bukan takat nak bahagi adiah ni
tapi kene membahagi hati jugak..

2-3 minggu ni mungkin  msh susah nak menyesuaikan diri dgn ranking ni..
tapi kene cuba jaya..
rs sedih pulak bila fikir.. tp
Umi, you are always in my heart
jgn sesedih ye... LOVE u

Gambate! 

4 comments: