Follower kesayangan

Thursday, June 30, 2011

Rayyan Fantasi

Tajuk : Rayyan Fantasi
Penulis : Ramlee Awang Murshid


Rayyan Fantasi mengisahkan tentang seorang anak muda yang bernama Aiddin, berasal dari daerah pergunungan Kundasang, yang mana rahsia susur galurnya dengan sengaja dirahsiakan oleh ayahnya Ibrahim. Ketika melanjutkan pelajaran di UKM, dia telah bertemu dengan Feena dan jatuh cinta. Kemudian...mereka pun bertunang. Dalam usia seawal 20-an itu, Aiddin tidak menyedari sesuatu telah merubah kehidupannya. Dia kerap pengsan. Setelah mendapat rawatan, doktor mengesahkan Aiddin menghidap barah otak tahap empat dan diramal hanya mampu hidup dalam tempoh tiga bulan sahaja.

Pada bulan terakhir kehidupannya, Aiddin mengimpikan untuk mendaki gunung Kinabalu. Impian itu terlaksana tetapi dia hilang semasa menuruni gunung itu. Kehilangannya sangat menggemparkan. Usaha mencari dan menyelamat dilakukan dengan giat namun Aiddin tidak juga ditemui. Hari demi hari, bulan bertukar tahun...dan lima tahun berlalu, Aiddin muncul semula dari kawasan hutan pergunungan. Sejak itu...berlaku beberapa siri pembunuhan ngeri. Aiddin pula kerap mendengar bisikan perempuan... pastu.. jeng jeng jeng.. hahahahaha..

dah lama gila tak buat review buku ni.. bkan x baca.. cuma mls nak review.. huhuhuhu... sinopsis kat atas ni pon cilok dr kelabRAM.. (kira sy pon dlm kategori ahli gaklah walapun x berdaftar sbb mmg fav writer.. ihikks!

K, baru ni2 sy TERjumpa satu buku kat Library opis yg buat sy senyum2 je dlm library tu.. :P

Pssttt :
Hangat2 tahi ayam :
Melakukan sesuatu dengan sungguh-sungguh hanya pada permulaan. Lama kelamaan, ditinggalkan apabila sudah mula bosan




2 comments:

  1. haha.. ingat reviw ktk tek :)

    ReplyDelete
  2. mun kmk review kompem panjang berjela.. kompem kenak saman ngan kelabram.. :P

    ReplyDelete