Follower kesayangan

Thursday, March 28, 2013

Merayau2 kat Pulau Jawa [1]

Assalammualaikum
Slamat pagi..

Arini dpt idea nak update blog psl trip pergi Pulau Jawa dulu
Punyalah dah lama..
La ni br terfkir nak sharing2.
Tedetot punya olang!!!
:P

Actually trip ni trip ilmiah bebudak maktab
Tapi adelah minah sumbang tu dah menyelit kat situ..
alkisahnya sbb mak die jd pengiring. 
Since trip ni trip ilmiah 
kitaorg pergi melawat ke skolah dan universiti kat sana
Kiteorg mendrt kat Jogja. 
Flight yg patutnya pkl 9 delay pkl 11
jadi sampai sana dah lewat, 
tentatif pergi ke istana Keraton dan jln2 kat jogja terpaksa kene slash 
sbb nak direct pergi Gontor yg agak jauh.

Info sikit:
Keraton Ngayogyakarta Hadiningrat @ Keraton Yogyakarta merupakan istana rasmi Kesultanan Nyayogyakarta Hadiningrat. Kalau korang nak tahu lebih lanjut boleh tgk kat wikipedia ni


Sempat menye-nap kat airport Jogja

On d way sampai sana
Ktaorg singgah kat restauran Nasi Padang
Sape yg pernh pergi sana maesti tahukan mcm mne dorang serve Nasi Padang
Dorang buh bykk2 jenis lauk, pastu korang mknlah apa yg korang nak mkn
Nanti dorang akan cas ikut pinggan yg korang mkn tu
Ala Shushi pulak bunyi nya kan.. :P
X tahulah org jepun yg tiru org Indon, atau org Indon tiru org jepun
pepandai je aku

Manyak x?
Dari pemerhatian sy, setelah beberapa tempat kami singgah kat Restauran NAsi Padang
Makanan setiap kedai tu lebih kurang sama je.
Makanannya pulak lebih kurang mcm makann Malaysia
Namapon serumpun kan. B-)

Sbnrnya tujuan pergi Gontor ni
kiteorg nak melawat Pondok Gontor Moden
Perjalanan kiteorg smkn masa 4 jam jgk dlm bas
x de singgah mana2 selain mkn tau
Boleh bisul montot dibuatnya.. :P

Tapi enjoy tgk pemandangan2 unik yg rasanya x de kat Malaysia

 Nampak tak tu?
"Bakso Urat, Mie cakar ayam"
Kau hade? :P

No plat motor tu letak kat depan. :)

Kiteorg sampai kat Gontor dah lewat malam
Diberi bilik tetamu.
2 org sebilik.
Masuk je bilik tgk ade ni...

Sweet jer

Atas meja ada nasi dan lauk pauk,
Ada roti brand La tansa
Air mineral
Shampoo, shower gel, berus gg & ubat gg.
Kiteorg mkn jugak walaupun dah sgt lewat sbb mmg dah SANGAT kelaparan.

Sblm tido smpat lg terfikir
agak2 pelah yg nak buat kat Gontor ni ye?

Bilik econ + penat + kenyang =
zzzZZZ


6 comments:

  1. bestnya jln2 negara org..tq survenir dr gontor tu..hehe

    ReplyDelete
  2. hehe.. tp xde shopping2 pon.. x byk tempat jln.. welcome.. ade lagi kalau nak.. :)

    ReplyDelete
  3. :) ni pergi masa tahun lepas.. tp br nak post..huhu

    ReplyDelete