Follower kesayangan

Sunday, December 19, 2010

Budak Baek nak kawen?

Adegan ketika mlm msh muda :

Abah :Budak Baek [nama samaran] ada ckp apa2 ke kat awak?
Saya : x de .. kenapa?
Abah : kalau x de x pelah…

Adegan ketika malam telah larut :

Sedang bergosip dengan Cik Muda... tiba2 umi masuk dan baring dlm bilik...
Umi : Aihh.. x tido lagi, kata esok keje...
Saya : bukak tenet jap ni.. ade kwn ajak pegi kursus kawen... Berapa ringgit ye Mi kalau nak ikut kursus kawen?
Umi : Ikutlah yg free punya anjuran JAIS ke JAIWP ke.. ABIM ke..
Saya : oh yeke.. ok.. nanti cari kat tenet... semangat kobar2 nak kawen

Tetibe mata sy dgn Cik Muda pandang satu sama lain dgn penuh cahya!!http://www.emoticonizer.com

Saya : Umi, sbnrya apa yg abah nak ckp tadi?
[cuba korek rahsia.. walaupun sbnrnya Cik Muda dah melaporkan segalanya]
Umi : Umi x tahu abah nak ckp psl ape...
Saya : Alaa.. ckplah umi... abah nak ckp pasal apa.. [cepat2 tutup tenet, nak gosip punye psl!]
Umi : ................ [air muke berubah]
Cik Muda : Pasal Budak Baek la umi..[tetibe menyampuk sebab dah x sbr nak tunggu]
Umi : Takde lah.. Budak Baek telefon .. cakap nak kawen..
Saya : Macam mana dia ckp umi ?
Umi : Dia telefon.. dia tanya boleh tak dia nak kawen dulu sebelum awak...
Saya : Erkkkkkkkkhttp://www.emoticonizer.com

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Saya : Abah ckp ape?
Umi : Abah ckp kalau dia nak sgt kawen, kawen jelah....

Meleleh air mata umi ms berckp dlm telefon dgn Budak Baek.. saya x pasti kenapa umi sedih.. mungkin sebab anak lelaki sulungnya dah x sbr2 nak kawen... ataupun terlalu gembira nak dpt menantu? Mmmm umi saya mmg sensitif skit... mudah mengalirkan air mata kalau ade yg menyentuh hati keibuannya...

Sebenarnya sy x kesah pon adek2 nak kawen dulu... tapi rasa pelik pulak bila adek lelaki sy yg masih belajar yg menyuarakan hasrat murni itu.. saya kenal sgt dgn Budak Baek, Budak Baek seorg yg anak dan adek yg baek.. malah boleh dikatakan paling ‘alim’ antara kiteorg yg mcm hantu ni.. Saya faham kenapa Budak Baek nak cepat2 kawen... sbb x nak terjebak dgn maksiat dan dosa2 lebih2 lagi lepas ada GF ni...... tapi Budak Baek dah lupa ke janji untuk tolong keluarga?

Paling tidak pun.. hbskan lah belajar dulu dek dan kumpul duit untuk kawen.. Diri sendiri pon x lepas lagi.. nanti mcm mn nak tanggung anak org.... Memanglah rezki sentiasa ALLAH turunkan, tapi akak minta awak fikirlah masak2 k... jgn terburu2.. awak masih muda.. kalau nak berkeluarga pon kene ada perancangan juga... jangan nanti sampai menyusahkan org lain pulak ye..http://www.emoticonizer.com

Pst : Apapun saya akan doakan kebahagiaan Budak Baek... C buncit.. dan semua org di sekeliling saya... Tahniah pd Tokey Cili sebab dah melangsungkan perkahwinan! cepat2 dpt anak tau! hehehe.... Semua member dah kawen !!!! Nampaknya saya kene kumpul duit cepat2 ni! Cik eikin, jomlah kita kawennnnnnnnnn!!!!!

No comments:

Post a Comment