Follower kesayangan

Thursday, June 30, 2011

Red Velvet

Memang x boleh nafi sy ni mmg jenis suke mkn...
Dan kalau mkn kompem nak bg komen
bak kata beyoncet .. siap dgn intonasi dgn gaya tgn...
budget terer msk ala2 chef wan..
(tapi korang tak tahu 1-2 kali je seminggu masok dapor..)
:P

Anyway, baru ni ade org banje kek RV....
ditempah khas dr 4CakeInACups
taraaa..

Apa? Buruk? hehe
:P mmglah sbb x reti ambik gmbar..
cube korang tgk gmbar yg dicilok dr ; Pn. Sherina @ tokey 4CakeInA Cup


Mcm nilah sebijik rupanya yg mkn semlm sebelum masuk ke dlm tangki perut ..
(ada jugak yg buat dlm bentuk kek biase2 tu)
terangkat woooo die punya cream cheese topping..

kek ni sbenarnya dah lama dah wujud..
saya je mcm kampung first time mkn :P
Yelah tgk kaler je dah mcm tetakot nak beli..
tapi lepas mkn,
ha hambek kau!
2-3 ketul x cukup!
sbb tu org kata :
~TAK KENAL MAKA TAK CINTA~
~
Sugarchocs pun ada buat RV..

apapun korang disarankan rasa kek ni k..
memang nyum2 (kalau pandai buat)
kalau korang rajin, bake sendiri kat rumah..
boleh try resipi kat sini

Pssttt : bagi sy rasa lebih kurang mcm carrot cake yg sedap~~ cuma x de carrot kat dlm. :P

Rayyan Fantasi

Tajuk : Rayyan Fantasi
Penulis : Ramlee Awang Murshid


Rayyan Fantasi mengisahkan tentang seorang anak muda yang bernama Aiddin, berasal dari daerah pergunungan Kundasang, yang mana rahsia susur galurnya dengan sengaja dirahsiakan oleh ayahnya Ibrahim. Ketika melanjutkan pelajaran di UKM, dia telah bertemu dengan Feena dan jatuh cinta. Kemudian...mereka pun bertunang. Dalam usia seawal 20-an itu, Aiddin tidak menyedari sesuatu telah merubah kehidupannya. Dia kerap pengsan. Setelah mendapat rawatan, doktor mengesahkan Aiddin menghidap barah otak tahap empat dan diramal hanya mampu hidup dalam tempoh tiga bulan sahaja.

Pada bulan terakhir kehidupannya, Aiddin mengimpikan untuk mendaki gunung Kinabalu. Impian itu terlaksana tetapi dia hilang semasa menuruni gunung itu. Kehilangannya sangat menggemparkan. Usaha mencari dan menyelamat dilakukan dengan giat namun Aiddin tidak juga ditemui. Hari demi hari, bulan bertukar tahun...dan lima tahun berlalu, Aiddin muncul semula dari kawasan hutan pergunungan. Sejak itu...berlaku beberapa siri pembunuhan ngeri. Aiddin pula kerap mendengar bisikan perempuan... pastu.. jeng jeng jeng.. hahahahaha..

dah lama gila tak buat review buku ni.. bkan x baca.. cuma mls nak review.. huhuhuhu... sinopsis kat atas ni pon cilok dr kelabRAM.. (kira sy pon dlm kategori ahli gaklah walapun x berdaftar sbb mmg fav writer.. ihikks!

K, baru ni2 sy TERjumpa satu buku kat Library opis yg buat sy senyum2 je dlm library tu.. :P

Pssttt :
Hangat2 tahi ayam :
Melakukan sesuatu dengan sungguh-sungguh hanya pada permulaan. Lama kelamaan, ditinggalkan apabila sudah mula bosan




Tuesday, June 28, 2011

Stalker

I am always there
always behind you
I see your move
I can tell what you are doing
I am in your head
all the time
spying around
finding things out
things I shouldn't
but no matter how hard you try
to get me out
I am always there

I am always there
I see you when you are alone
I see you when you aren't
I can tell what you want
your deepest desires
your strongest hates
your selfishness
your sweet side
I am always there

I am always there
I am your stalker
your personal tracker
your follower
you will never know it
but I am
I am always there…
Be aware!

Edited from Lucy


STOP
being
a
STALKER
CtKB!!!

Psstt : stalking on you

Thursday, June 23, 2011

Love is in the air

Lately, mood sy love love...
(gedikzzz sunguh!!)
So, these 10 eveeeeeeeeerlasting LOVE songs :
sila klik tajuk lagu utk korang layan
(AMARAN : pemilihan video lebih pd sound bukan video klip)

1. Hello -Lionel Richie (Soooo stalker!.. :P)
2. More than word - Extreme
3. Endless Love - Lionel Richie & Diana Rose
4. Unchained melody - The Righteous Brothers
5. Forever and a day - MLTR
6. Eternal flames - The Bangles
7. I just called to say I love you - Stevie Wonder
8. L.O.V.E - Nat King Cole

Melody sgt best tp lirik ehem2 plak...bebudak, sila jangan layan lagu's' ni k:
9. Making love out of nothing at all - Air Supply
10.Tonight I celebrate my love - Roberta Flack & Peabo Bryson (..for you...ssshhhhhh)

Wednesday, June 22, 2011

Mengurut

Perassan tak lately, byk betul promotion utk body massage a.k.a massage?

Massage?
Manipulate otot dan tisu2 utk menin
gkatkan fungsi, membantu proses penyembuhan (e.g. terseliuh etc) & relaxation and well-being.

Mmg bgs utk melancarkan pengaliran darah
(kalau salah, sila betulkan)

Antara jenis massage yg glemer kat negera kita ni :

1. Malay massage
Org melayu yg pastinya kalau pas beranak mmg pergi berurut la a.k.a massage
tp tu urut khas utk pompuan lah
kalau urut biasa2 tu lain lah caranya
tp yg pasti urut melayu ni cuma guna tapak tgn dan jari2 je..
dan sgt rilek
sesuailah utk sesiapa yg nak lepaskan tekanan kat sini..

2. Thai massage
Compare dgn Malay Massage,
Thai massage ni kasar skit sbb die nak strech2 kan tubuh korang..
mmg x sesuai utk relax2...
mana x nya siap angkat dan pusing2 kaki tgn
silap2, dia naik atas bdn korang
tapi kalau korang pergi Thai massage
x yah nak kemban2
sbb die akan bg korang pakai baju n suar yg loose...
x la malu sgt

3. Reflexology
Ni cuma urut kaki je, ada jugak yg kekadang tu tolong urut betis sekali
kekadang masa dorang urut, dorang diagnos sekali penyakit korang berdasarkan tempat bhgn tapak kaki yg sakit..
harga? Kurang dr rm50 pon ada.. depend dgn tempat korang pergilah

4. Facial = urut muka?
Tak pasti pulak facial tu consider as urut atau x..
tp yg pasti die sapu muka korang dgn mcm2 bende
pastu urut2 muka dgn jari atau alat2 dorang

5. Urut Tenaga Batin
Yang ni khusus utk lelaki..
Urut kat 'situ' bagi supaya 'berdiri' lebih lama' & melambatkan pemancutan kot..
sori i'm not sure...
Tapi yg ni mmg x berminat nak join.. :P
******
Massage yg lain2 tu kebanyakkan dah campur mcm2 teknik..
So yg penting pastikan
korang dptkan massage dari org2 yg bertauliah/ terlatih
atau yg mmg dah ada testimoni yg +ve k
******
Dah byk kali member2 ajak pegi massage
Tapi : No, TQ
pastu jeles jer dgr dorang citer kat opis

bukan x ingin..nakkkkkkkkkkk sgt..
tp segan ah dgn tukang urut tu..
lebih2 lagi bila dgr kekawan citer
kene selak sana sini dan seluk cecelah2 peha
NO WAYYYYYYY

Mmglah yg urut tu jantina = XX
tp kang terkejut plak tukang urut tu tgk
mak aih spare2 tyre dan peparut I yg merata2.
tu blom masuk segala selulat selulit
sure tukang urut tu mimpi ngeri esoknya
huhuhuhu..

Mmmm
bilalah nak pg body massage ni?
Nak tunggu kurus mmg x pergi lah jwbnya...

Pstt :
The average woman would rather have beauty than brains,
because the average man can see better than he can think.

Monday, June 20, 2011

Stress Management

Lepas jwb soklan2 yg dorang edar ms join Seminar Stress Management aritu..
Saya terpilih utk mengikuti sesi terapi pg td
sbnrnya sbb keputusan yg sgt terok utk anxiety

Memula mmg xcited bila dpt join terapi mcm ni..
Tapi rs mcm sedih bila ada insan2 yg x professional mengkepohkan keadaan
But sy cuba berfikiran positif..
Mungkin terapi ni boleh membantu menghilangkan sifat cuak yg ada dlm diri ni

Slh satu sesi ni, kitaorg kene pergi ke meja depan
dan pilih salah satu binatang yg ada di atas meja..
pastu kaitkan dgn diri sendiri1.Saya pilih turtle sebab comel. comel ke?
2. Memanglah turtle ni slow sket...
so kalau nak bg apa2 arahan sila details dan terperinci...
from Ato Z
bab jalan dan mkn tak termasuk k, tu mmg laju giler
..
3. Kepala turtle ni mmg unik, boleh keluar masuk sesuka die je..
just like me..Unique bweeeekkkkk
sometimes saya outstanding tapi kdg2 low profile jerk...
4.Turtle ni cengkerang luar je keras, tapi dlm? lembek bro!
Walapun saya jenis huha type.. ganaz..
tapi dlm hati ada taman~~~
bak kata omputih
"hard on the outside, but soft on the inside"..
eceeececee
nama pun pompuan..
so korang jgn nak over2 tau.. once dah terluka..
mmg susah nak lupelah..
yelah dah berparut besor mcm mn nak lupe?

Mmm ape jerk lagi yek kaitan dgn turtle?
Just...
Superb like Tenant Mutant Ninja Turtle..
haiiyaaaakkk!!!!

Sesi mengXpresskan perasaan :

"Roti perassan"

Garis pepel putus2 :garisan kehidupan akan sentiasa didatangai dugaan dan cabaran..
Bintik2 oren : sesuatu yg sy perlu ushakan utk menghadapi dugaan dan meneruskan kehidupan
Muka hijau : kadang2 rasa gembira
Muka kuning : kadang2 rasa sedih, keliru dan marah
Hati : perasaan kasih sayang yang kdg2 OK dan kdg2 X OK
Orang lidi : Keluarga dan sahabat adalah paling penting & dorang lah sumber inspirasi saya selain En. Qeding


Pstt : try to be positif person..

Nenek India & Awek Cun a.k.a Gua

Di suatu petang yg hening...
Seorg awek cun menunggu makciknya kat bus stop depan Grand Season
tetibe muncul seorang nenek India berbdn kurus kering atas wheel chair
kat tetengah jln sorang2 dok memusing2 tayar kerusi beroda 4 itu
aik, dari mn antie ni muncul? Dari bas ke? nak pg mana?
leka tgk gelagat nenek India,
tetibe die pnggil2 awek cun dr tgh jalan..
sambil tgn2 tunjuk ke Ospital KL seberang jalan..
O mintak tolong bw dia Ospital seberang jalan
Mmmm
Alamak! nak buat apa ni?
tgk jam.. dah 5.30, x lama lagi makcik sampai
Erkkk nak tolong x ni?
nenek India td masih memanggil2 awek cun..
Orang lain cuma memandang..

nenek ni, pesal dlm byk2 org, awek cun jugak yg dipilih,
muka baek kot
jgn lah buat awek cun serba slh.. pilihlah org lain.. huhuhu
malu org keliling melihat kami
mmm better buat2 x tahu jelah.
lagipun ramai lg org dok kat bus station ni
kang kalau tolong anta die..
kalau makcik sampai, tercari2 pulak nanti..
.
.
tetibe
auntie India :
*(&^%^&*%)*@&^! &#*@)#@#%^&*))&(*&^%&**(*&^! $(*&^%$^&*!*&^%$%^*&()*&^%$%^(*&^%^&*! )(*&^%$^&*#))(*&^%&*())*&^#! (*&^%&*%!)(*&^%!

waaaaaaaaaaaaaa
Malunyanya!
kene maki depan semua org!

http://www.emoticonizer.com

Pengakuan awek cun :
Kakak2 brother2,
bukan gua X mau tolong...
wa sendiri pun x pasti nenek india tu mental prob ke tak...
dibuatnya gua kene colek nanti?
Dia ikat wa kat die punya wheel chair dan heret wa
kesian kat mak wa!

Nanti kata mak wa.. : UWAAAAAAAAA

Lagipon kalau wa tolong,
nanti kesian makcik wa terpaksa tunggu wa..
dah lah wa mkn tido umah dia, ari2 anta jemput wa kerja

nanti kata makcik wa : KELUAAAAAAAAAA

Wa cuma boleh kata : UWAAAWAAAAWAAAAAAAA

apapun
Gua dah menyesal..
Sebab sampai skrg wa dihantui byg2 nenek india tu me#*%&^ kat wa...

Psttt :
Menolong orang biar ikhlas TAPI lebh baik menolong dgn x ikhlas dari tidak menolong langsung